افسانه ی گامغزان - فصل پنج / مقدمه

این پست استثناءً چندان مطالب قبیحی در برندارد

فصل پنجم

مقدمه

حقایق علمی: برخلاف دنیای ما که از بین موجودات غیر همنوع فقط تعداد قلیلی با هم جفتگیری میکنند، (مثل قاطر که به گه هم نمی ارزد) در کُمبوج تمام موجودات زنده (غیر از کریم و کمبوجیه) می توانند با هم تولیدمثل کنند.

کریم: کریم یک واکوئل دوجنسی تخمگذار است و مثل حلزون خودش با خودش جفتگیری (تک گیری) می کند. این عمل را بایستی قبل از اینکه توسط یک سپختار خورده شود انجام دهد، تا بتواند درون بدن سپختار تخمگذاری کند. او برخلاف حلزون از این عمل لذت میبرد. اگر قرار بود حلزون از تک گیری با خودش لذت ببرد، صبح تا شب به تک گیری مشغول می شد و کل دنیا را حلزون میگرفت، چون هم خودش پایه س، هم همیشه خودش پیش خودشه و هم اینکه هر موقع که بخواهد خونه خالی اش مهیاست. پس به این خاطر که کل دنیا پر از حلزون نیست نتیجه میگیریم که حلزون از تک گیری لذت نمی برد اما کریم چرا. (چرا؟) و به همین خاطر، خوشایندترین لحظه ی زندگی یک کریم، لحظه ی مرگ اوست، مثل آیوان ریوایندها.

کمبوجیات: گونه ی این موجودات تنها دارای یک جنسیت است، زیرا تنها یک نمونه از آن وجود دارد: خود کمبوجیه. تا بحال کسی مشخص نکرده که کمبوجیه مرد است یا زن، زیرا تا بحال جفتگیری نکرده است.

خانواده قادری ها: این موجودات همانند نژاد کمیابی از بز صحرایی دارای دو جنسیت می باشد: نر و ماده. (در دنیای ما موجودات دیگری نیز وجود دارند که دو جنسیت دارند ولی حال کردیم این مثال را بیاوریم)

Steveسانان : گرچه از این حیوان فقط یک جنسیت وجود دارد ولی آن را نر تلقی می کنند. از تولیدمثل جنس نر این حیوان با قادریِ ماده، سپختار به دنیا می آید. اما چون هر 66سال یکبار این امکان به وجود می آید، و همه ی جوجه-سپختارانِ حاصل با یکدیگر خواهر و برادرند، اطلاعات چندانی از تولیدمثل سپختاران با یکدیگر در دست نیست.
(جنس نر ِ این حیوان با قادریِ نر، تولیدمثل نمیکند.)

سپختاران: این جانوران پنج جنسیت مختلف دارند: مذکر، محدب، مشبک، مقرنس، مونث.

تولیدمثل سپختاران با خانواده قادری ها:
سپختار مذکر + قادری ماده:
Steve.
سپختار محدب + قادری ماده: کاو (به معنای قُر یا تورفته. کلمه ی لاتین
cave از نام این موجودات گرفته شده). این گونه از جانداران، قابل قبول ترین و در عین حال کمیاب ترین جاندارانِ موجود در کمبوج می باشند. کاوه و کیوان تنها نمونه های حاضر ِ کاو هستند. غذای آنان کله­کیوی بوده و به کاوشگری (انگولک کردن) علاقه ای وافر دارند. آنها به زبان محلی کویت تکلّم میکنند و از اختراعات آنان می توان به درفش کاویانی، تکاور، کاویار و کِوین اسپیسی اشاره نمود.
سپختار مشبک + قادری ماده: پسختر. یک سپختار مشبک علاقه ی زیادی به تولیدمثل با لاشخورها دارد و هیچ نمونه ی مستندی از یک پسختر در تاریخ کمبوج ثبت نشده است.
سپختار مشبک + قادری نر: دُختسر. کی دختسر بکمش اقعله ی ادزیی هب مثل­تولید اب خورلاشها رددا و یچه وننمه ی تندمسی زا کی دختسر رد ریختا بوجکم تثب دهنش تاس.
سپختار مقرنس + قادری نر: خاو (به معنای غُر یا طورفته. کلمه ی لاتین
khave از نام این موجودات گرفته شده). این گونه از جانداران، قابل قبول ترین و در عین حال کمیاب ترین جاندارانِ موجود در کمبوج می باشند. خاوه و خیوان تنها نمونه های حاضر ِ خاو هستند. غذای آنان خورشت کله­کیوی بوده و به خاوشگری (انجولَخ کردن) علاقه ای وافر دارند. آنها به زبان محلی خویت تخلّم میکنند و از اختراعات آنان می توان به درفش خاویانی، تخاور، خاویار و خاویـر زانِتّی اشاره نمود.
سپختار مونث + قادری نر: قادری.
نکته: سایر جایگشتهای ممکن، به دلایل فیزیولوژیکی امکان پذیر نمی باشد.

تولیدمثل سپختاران با Steve:
سپختار مذکر + Steveنر: ستون.
سپختار محدب +
Steveنر: هواکش.
سپختار مشبک +
Steve نر: پنجره.
سپختار مقرنس +
Steve نر: سقف.
سپختار مونث +
Steve نر: در و دیوار.
نکته: به منظور ادامه ی بقا، سپختاران
با Steve جفتگیری نمی کنند.

خانواده صابری ها: یا همان لاشخورها، دارای چهار جنسیت می باشند: نر، ماده، نرده، تهی.
نر میتواند به نر و نرده خون بدهد. ماده به ماده و نرده خون میدهد. نرده تنها به نرده خون میدهد و تهی به همه. تولیدمثل آنها از طریق خون دادن انجام می شود بدین شخل خه به نزدیخترین مرخز انتقال خون مراجعه می خنند و یخی به دیگری خون میدهد.
فرزند دو صابری مستقل از جنسیت والدین، همیشه صابریست.
رنگ آنها با توجه به والدینشان تعیین میشود همچنین بعد از هر بار خون گرفتن، مقداری از رنگ همسرشان به آنها منتقل می شود. برای نمونه جابر صابری (نرده و
RGB=#FF7F00 و آلفا=1) و همسرش صابره صابری (که نر و سیاه ِ transparent بود یعنی RGB=#000000 و آلفا=صفر.) فرزندانی همگی به رنگ نارنجی تیره و با آلفای کمتر از 0.5 دارند. یا لاشخور آبی بعد از خون گرفتن از لاشخور قرمز، خودش اندکی نیلی می شود و فرزندش دقیقا به رنگ بنفش به دنیا می آید.
لاشخور هایی که رنگ واضحتری (مثلا
RGB=#00FF00) نسبت به سایرین دارند، اصیلترند و جلوی دیگران چس­کلاس میگذارند.
اکنون پس از گذشت میلیاردها سال از قدمت صابری ها، رنگهای متنوعی از آنها در آسمان کمبوج به چشم میخورد که هر کدام به نوبه ی خود، زیبایی چشم انداز آسمان این سرزمین زیبا را دو چندان می کند.

To be continued…

8 comments:

  1. khodaaa boood
    nakhsoozan khanevadeye saberi

    ReplyDelete
  2. lol
    yeki az radif tarin kossherayi ke to in chan sale khunde budam
    lol

    ReplyDelete
  3. agha in steve shakhsiate khodayiiiii bood :D :)) =)) makhsoosan too faslaye pish ...

    ReplyDelete
  4. سپختار مشبک + قادری ماده: پسختر. یک (((((سپختار))))) مشبک علاقه ی زیادی به تولیدمثل با لاشخورها دارد و هیچ نمونه ی مستندی از یک پسختر در تاریخ کمبوج ثبت نشده است.
    سپختار مشبک + قادری نر: دُختسر. کی (((((دختسر))))) بکمش اقعله ی ادزیی هب مثل­تولید اب خورلاشها رددا و یچه وننمه ی تندمسی زا کی دختسر رد ریختا بوجکم تثب دهنش تاس.

    chera tanazor nadaran?

    ReplyDelete
  5. د همه چیو بایس توضیح بدم؟
    اسماشون قرینه ی سمنتیکی دارن

    ReplyDelete
  6. !آها از اون لحاظ
    اون اولی باید پسختر میبود
    مای فالت

    ReplyDelete